• Milou Segers

Small Steps Forward #2 take a breathe


T A K E A B R E A T H E


Inhale the new. Exhale the bullshit.


Onze ademhaling is een van de meeste bijzondere functies in ons lichaam. Het is de enige functie die zowel bewust als onbewust werkt. Je kunt je focussen op je ademhaling, je kunt je ademhaling veranderen, je kunt je ademhaling inzetten. En tegelijkertijd gaat die door zelfs als je er helemaal nooit aan denkt. Wonderlijk gegeven :-)


Vandaag op het programma: Nadi shodhana pranayama, oftewel alternate nostril breathing. Zo gaat ie: Sluit met je rechterduim je rechter neusgat. Adem in door links. Houd je adem even vast. Sluit je linker neusgat met je rechter ringvinger. Adem uit door rechts. Houd de adem even vast. Adem in via rechts. Sluit je rechter neusgat af met je rechterduim. Houd de adem even vast. Adem uit door links. En zo ga je door.


Effecten van deze ademhaling:

minder stress, beter welbevinden, lagere hartslag, verbeterde bloeddruk, grotere longcapaciteit wat kan leiden tot betere (sport)prestaties en verbeterde werking van het zenuwstelsel.


#smallstepsforward zijn bedoeld om het leven een stukje makkelijker te maken door een kleine interventie te doen die bijdraagt aan meer veerkracht en groter gevoel van welbevinden zodat jij nog meer jezelf mag leren zijn


#takeabreath#ademen#pranayama#trusttotransform#bodyandmind#soul#spirit#innerwisdom#connect#smallstepsforward#leerenleven#ondernemen#vrouwelijkeondernemen#trots#traject#psychologie#yoga#pralayayoga#persoonlijkeontwikkeling#metime#ontwikkelen#groeien#growth#letsdothis


📸 Jared Rice on Unsplash

0 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven